Co Lila jadła? 59

Po dłuższej przerwie, wrzucam kolejny wpis “Co lila jadła” – to już 59 tydzień. Wszystkie posty z tej serii znajdziesz w zakładce “Co Lila jadła”. Wiele się u nas zmieniło. Najważniejsze: Lila wszystkie posiłki je już w przedszkolu, ALE to ja gotuję! laughing Mam całkowitą kontrolę nad tym, co Lila je w przedszkolu i bardzo się z tego powodu cieszę! Taką podjęłam decyzję i będę się tego trzymać, bo wiem co jest dla mnie najważniejsze i do czego dążę. Nie ukrywam, że ten system wymaga ciągłego planowania i dobrej organizacji – posiłki na cały dzień przygotowuję wieczorem lub wcześnie rano. Jeśli chcesz zobaczyć jak wygląda u nas poranek, to wskakuj na instagram – czasami relacjonuję prosto z kuchni.

Pamiętaj, że to nie jest zestawienie posiłków z jednego dnia, lecz z całego tygodnia. Wybrałam kilka przykładowych dań, które pojawiły się u nas kilka dni temu. Nie chodzi też o to, aby w 100% skopiować wszystkie posiłki, bo każdy z nas ma inne potrzeby, styl życia itd. Ale inspiruj się i zmieniaj menu pod siebie. Zobacz propozycje, które możesz wykorzystać w swojej kuchni. Wcześniej zapoznaj się proszę z postem “Żywienie dziecka”, dzięki temu poznasz moje zasady, ulubione dania Liliany oraz moją misję!
Z wpisu “Co Lila jadła 59” dowiesz się:
$
Jak zrobić pyszne placki w kształcie misia i jakie masło orzechowe wybrać.
$
Dlaczego warto wsypać do zupy odrobinę kurkumy.
$
Jak zamrozić truskawki i do czego wykorzystać.
$
Jakie ciastka posmakowały Lilianie w ostatnim tygodniu.
$
Dlaczego nie warto doprawiać potraw dziecka przez pryzmat swoich preferencji smakowych.
$
Dlaczego TE ( i tylko te) frytki to idealny pomysł na kolację lub obiad.

Podstawowe założenia

Staramy się jeść jak najwięcej warzyw i owoców.

Zupy gotujemy na wywarze jarzynowym.

Jemy 3 glówne posiłki (zupa i II danie w odstępie czasowym) i 2 mniejsze (drugie śniadanie i podwieczorek)

Menu tydzień 59

Śniadanie

8:00

Placki z masłem orzechowym i bananem. Choć to zwykły placek i założę się, że ten przepis już dobrze znasz, w takim wydaniu robi “efekt wow” i wywoła uśmiech na twarzy każdego smakosza. Przy zakupie masła orzechowego zwróć uwagę na skład, bo ważne jest, aby nie było oleju palmowego i cukru. Można oczywiście zrobić takie masło samemu, ale odkąd znalazłam idealne masło w dobrej cenie, to kupuję gotowca.

Przepis na placki

Składniki

jabłko
jajko
serek typu bieluch
mąka ( około 50 g)
masło orzechowe
dekoracja: rodzynki i banan

Wykonanie

Wszystkie składniki miksujemy na gładką masę. Mąki trzeba wsypać tyle, aby masa była gęsta i „trzymała się” patelni. Smażymy na oleju kokosowym lub maśle klarowanym.

Smacznego!

Jeśli brakuje Ci pomysłów na śniadanie, masz wrażenie, że ciągle jecie to samo lub szkoda Ci czasu na przekopywanie internetu w poszukiwaniu przepisów, to  specjalnie dla Ciebie przygotowałam e-booki z przepisami na śniadanie i II śniadanie. Zobacz moje propozycje, wybierz zestaw dla siebie i ciesz się spokojnym i pysznym porankiem.

II śniadanie

10:00

Sezon truskawkowy w pełni, dlatego warto zrobić truskawkowe zapasy w zamrażarce. W tym roku postanowiłam zmiksować kilka kilogramów i zamrozić w specjalnych foremkach. Świetnie wyglądają truskawkowe gwiazdki lub serduszka. Można je wrzucić do jogurtu naturalnego, owsianki, a nawet wody (do dzbanka wrzucamy plasterki cytryny, pomarańczy, miętę i truskawki w kształcie gwiazdek). A na drugie śniadanie był jogurt naturalny z truskawkami. I nie napiszę ile miseczek zjadła Lila, ale dokładek było sporo.

Zupa

13:00

Krem z warzyw, które akurat miałam w spiżarce czyli nic specjalnego tongue-out. Marchewka, seler, pietruszka, ziemniaki, dużo przypraw, a przede wszystkim kurkuma. Dlaczego warto wsypać do zupy odrobinę kurkumy? Ma właściwości lecznicze – działa przeciwzapalnie, przeciwwirusowo i posiada właściwości antynowotworowe. Ponadto kurkuma przyspiesza trawienie, zwiększa odporność, zwalcza wolne rodniki oraz wspomaga metabolizm. Jak widzisz, jest to przyprawa lecznicza i warto ją włączyc do diety. Jeśli gotujesz rosół i chcesz nadać mu złotego koloru, to wsyp kurkumę. Uzyskasz piękny, złocisty kolor bez  gotowej wegety (mam nadzieję, że od dawna już nie kupujesz? tongue-out).

II danie

16:00

Szybki, letni obiad i kolejna inspiracja na wykorzystanie truskawek. Dzieciaki lubią takie obiady. Sama też jako dziecko z chęcią zajadałam się tymi knedlami, ale była jedna różnica – na każdą porcję knedli przysługiwało kilka łyżeczek cukru.  Takie nawyki. Nie zdajemy sobie sprawy jak bardzo są w nas zakorzenione, dopóki nie staramy sie ich zmienić.  Knedle, naleśniki, racuchy, placki ziemniaczane i bach – kilka łyżeczek cukru na górę, taka słodka posypka. Kto tak ma/miał?  Kilka lat temu robiąc Lilce pierwszy raz knedle,  złapałam się na tym jak bardzo mi brakuje tej “magicznej posypki” i jak ona potrafi się bez niej delektować smakiem truskawek i knedli. Jeśli Tobie wydaje się, że coś jest “bez smaku”, “jałowe” to i tak nie doprawiaj dziecku potraw według swoich preferencji smakowych, bo maluch zupełnie inaczej odczuwa smaki. Daj mu szansę poznać i zaakceptować naturalny smak warzyw, owoców i innych potraw. Nie wpajaj dziecku nawyków, które Ty sama dla swojego zdrowia powinnaś wyeliminować.

Przepis na knedle z truskawkami

Składniki

450 g twarogu

1 jajko

około 200 g orkiszowej

szczypta soli kłodawskiej

truskawki

jogurt naturalny

Wykonanie

Z wszystkich składników (oprócz truskawek i jogurtu) wyrabiamy ciasto. Ręką odrywamy kawałek ciasta, rozpłaszczamy, na środku układamy truskawkę i owijamy formując zgrabną kulkę. Gotowe knedle gotujemy w wodzie około 5 minut po wypłynięciu. Podajemy z jogurtem naturalnym.

Smacznego!

Podwieczorek

17:30

Ulubione ciastka z ostatniego tygodnia to domowe markizy. W e-booku znajdziesz dwa różne przepisy na przygotowanie ciasta. To jest właśnie ciastko, w którym użyłam mąki jaglanej, orkiszowej i ryżowej. Lilce tak posmakowały, że większość zjadła bez żadnego nadzienia.

Więcej przepisów na znane słodycze w zdrowszej – domowej wersji znajdziesz w tym e-booku.

Kolacja

19:30

Czy Lila je frytki? Oczywiście, że tak! Czy była w maku? Oczywiście, że nie! laughing Od kiedy można dziecku podać frytki? To zależy o jakich frytkach mówimy smile Jeśli chodzi o te domowe, upieczone w piekarniku to są idealne dla malucha, bo może sobie wziąć do rączki – sprawdzą się przy BLW. Natomiast o tamtych frytkach lepiej zapomnijmy, ok?

Jak przygotować frytki w domu? Wystarczy pokroić warzywa (marchewka, buraki, ziemniaki, bataty, cukinia, papryka, seler, pietruszka itd.) w słupki i polać specjalną miksturą.

Mikstura to mieszanka ziół (bazylia, czosnek, zioła prowansalskie, pieprz itp.) wymieszana z oliwą. Pieczemy w 200 stopniach około 40 minut.

Jeśli spodobał Ci się spis “Co Lila jadła”, to daj mi znać w komentarzu! Będzie mi ogromnie miło jak podzielisz się tym wpisem na facebooku. A jeśli chciałabyś zmienić nawyki żywieniowe swojej rodziny ale masz mnóstwo wątpliwości i nie wiesz od czego zaczać? Zastanawiasz się których produktów używać, a które wyrzucić z kuchni?

Dołącz do wyzwania – razem zrobimy rewolucje w Twojej kuchni! laughing

REWOLUCJE W KUCHNI

weź udział w 5 dniowym wyzwaniu i zmień swoje nawyki!

%d bloggers like this: