Przyprawy w diecie dziecka

 Często zastanawiasz się jakie przyprawy są bezpieczne dla Twojego Małego Smakosza? Nie wiesz czym przyprawić posiłek, aby zyskał więcej smaku i aromatu? Na początek mam dla Ciebie informację, która na pewno Cię uspokoi, mianowicie – od początku rozszerzania diety możesz używać przypraw i ziół. Nie ma kalendarza wprowadzania przypraw. Oczywiście najlepiej zacząć od małych ilości, a na początku zaproponować dziecku warzywa bez dodatku przypraw tak, aby Mały Smakosz poznał smak poszczególnych warzyw / produktów. Istnieją natomiast dwie przyprawy, które są zakazane w diecie niemowląt, a w diecie małego dziecka też lepiej je ograniczać lub z nich zrezygnować. Chodzi oczywiście o cukier i sól. Im później Twój Mały Smakosz spróbuje tych dwóch produktów, tym lepiej. Czym zatem przyprawiać dania dla Małego Smakosza?

Czym przyprawiać dania dla dzieci?

Czym przyprawiać dania Małego Smakosza? Na pewno zależy Ci, aby Twój maluch był zdrowy, dlatego poniżej masz listę zdrowych zioł / przypraw dla swojego dziecka i całej rodziny. 

5

1. Natka pietruszki

Bogata w witaminę A, C i kwas foliowy.

Dodawaj ją do zup, sosów, sałatek, past kanapkowych i surówek. Natką pietruszki możesz posypać praktycznie wszystko nawet zwykłe kanapki.

5

2. Koperek

Zawiera witaminy z grupy B, A i C. Poprawia trawienie. Dodawaj go do zup, sosów, sałatek, past kanapkowych, surówek, jajek.

5

3. Szczypiorek

Idealny do jajek, twarożku, omletów, zup czy sałatek.

5

4. Bazylia

Poprawia trawienie i ułatwia przyswajanie składników odżywczych z pokarmu.

Dodawaj ją do zup, sosów, pomidorów, spaghetti, omletów czy sera.

5

5. Oregano

Jest bogate w witaminę C, A, K i E, kwas foliowy oraz żelazo, magnez, fosfor, wapń. Idealnie pasuje do pizzy, sałatek, zup, sosu pomidorowego.

5

6. Majeranek

Ma właściwości przeciwzapalne i rozgrzewające. Dodawaj go do zup, sosów, mięsa, sałatek i ryb.

5

7. Pieprz

Nadaje potrawom wyrazisty smak. Dodawać go można niemal do wszystkich potraw: zup, sałatek, jajek, ryb, marynat.

5

8. Liść laurowy

Podnosi walory smakowe zup. Dodawaj go do sosów, mięs, pasztetów, bigosu.

5

9. Słodka papryka

Zawiera witaminy C, A i E, poprawia trawienie. Dodawaj do gulaszu, zup, mięs, sosu pomidorowego czy leczo.

5

10. Ziele angielskie

Dodawaj do mięs, marynat, zup i sosów.

5

11. Czosnek

Pomaga w leczeniu dróg oddechowych. Możesz go dodawać do zup, sosów, mięs.

5

12.Tymianek

Ma właściwości bakteriobójcze i przeciwzapalne. Dodawaj go do sosów, ziemniaków, zup czy mięs.

5

13. Zioła prowansalskie

To mieszanka różnych ziół. Doskonałe do zup, mięs, sosów czy sałatek.

5

14. Curry

To aromatyczna mieszanka przypraw. Kupując curry, zwróć uwagę na skład. Niezastąpiona do dań z ryżem.

5

15. Kurkuma

Ma właściwości antynowotworowe i wzmacnia odporność. Najlepiej dodawać ją razem z pieprzem.

5

16. Lubczyk

Niezastąpiony dodatek do zup. Zawiera sporo witaminy C, wzmacnia odporność i poprawia trawienie.

5

Pozostałe przyprawy / zioła

kminek, cząber, estragon, kolendra, czosnek niedźwiedzi, imbir, cynamon cejloński, wanilia.

przyprawy dla dzieci
przyprawy dla dzieci
przyprawy dla dzieci

Gotuj zdrowo i wychowaj Małego Smakosza

Nie wiesz jak ogarnąć zdrowe żywienie malucha? Do tej pory nie odżywiałaś się zbyt dobrze, ale przyszedł czas rozszerzania diety i marzysz, aby zmienić nawyki żywieniowe całej rodziny? Jeśli tak, to ten ebook jest dla Ciebie!

E-BOOK „Gotuj zdrowo i wychowaj Małego Smakosza – BLW” zawiera:

  • w sumie 50 przepisów (śniadanie, przekąski, zupy, obiady, kolacje, desery) dla maluchów / starszaków / rodziców
  • przejrzyste zdjęcia
  • cenne wskazówki
  • wstęp z ważnymi informacjami
  • odpowiedzi na najczęstsze pytania moich czytelniczek
  • informacje „jak gotować dla całej rodziny”
  • przepisy na domowe słodycze bez dodatku cukru rafinowanego ( i innych słodzideł), które możesz podać nawet niemowlakowi

 

 

ebook przepisy blw dla dzieci

%d bloggers like this: