Zdrowy jadłospis dla dzieci BLW

Cześć! To już 40 tydzień kulinarnych inspiarcji dla całej rodziny i dzieci BLW. Mam nadzieję, że dzięki tym wpisom, wiesz co ugotować swojemu maluchowi. Staram się, aby nasze posiłki były smaczne i zdrowe. Lila ma 3 lata i 6 miesięcy – jest małym smakoszem – ostatnio nawet pokochała jarmuż, lubi pić wodę i jeść domowe słodycze.

 Jeśli jesteś po raz pierwszy, przed przeczytaniem tego wpisu, proszę zapoznaj się z postem Żywienie dziecka – kształtujemy dobre nawyki żywieniowektóry wprowadzi Cię do tej cotygodniowej serii. Z tego wpisu dowiesz się:
$

Jak zrobić niezwykłą jajecznicę.

$

Gdzie dodać jarmuż i co zrobić, żeby nie był twardy i żylasty.

$

Jak zrobić zielony koktajl ze szpinakiem, który nie robi bleee 😉 tylko mniam, mniam!

$

Ile razy w miesiącu robimy rosół.

$

Jaką zachciankę miał mój mąż i co zrobił na obiad.

$

Co Lila wymysliła na kolację i co sama wrzuciła w sklepie do koszyka.

Co Lila jadła w środę? 40

Menu na cały dzień BLW

Śniadanie

8:00

Jajecznica z jarmużem. Lubisz jarmuż? Spróbuj zrobić go z jajkami. Zwykła jajecznica nabierze smaku, tylko warto wcześniej poddusić go na maśle klarowanym, żeby był miękki, a nie twardy i żylasty laughing

II śniadanie

10:30

Koktajl ze szpinakiem. Kolejny raz udowadniamy, że szpinak nie robi blee („Księga dźwięków” – znacie?) tylko mniam mniam. Składniki naszego koktajlu to szpinak, banan i jogurt naturalny. Taki koktajl Lila piła bardzo często w wieku 10 miesięcy+. Modyfikowałam go na różne sposoby – z jogurtem lub bez, z otrębami, z amarantusem itd. Zamiast jogurtu możesz dodać wody i też będzie smakowity!

Zupa

13:00

We wtorek dostaliśmy swojską kurę i nie chcieliśmy jej mrozić. Korzystając z tego, że miałam trochę więcej czasu, a mąż nie pojechał do pracy, gotowaliśmy rosół. Dawno nie mieliśmy na obiad tej tradycyjnej zupy. Kiedyś niedziela bez rosołu, to nie niedziela, a teraz jakoś nie tęsknimy i rosół raz na dwa miesiące robimy cool

II danie

16:00

Ziemniaki ugotowane w mundurkach (ot, taka zachcianka męża laughing) i mix sałat.

Podwieczorek

17:30

Jabłko i rodzynki.

Kolacja

19:00

Bułka z twarożkiem (zioła+olej lniany) i szczypiorkiem. Kolacje wymyśliła Lila, nawet sama w sklepie wybrała twarożek. Ze szczypiorkiem różnie bywa, raz jest jedzony, a raz nie, bo „scypie w języcek”. Tym razem szczypiorek podałam oddzielnie i każdy mógł sobie sam posypać po kanapce. Dzięki temu, że nie naciskałam „jedz szczypiorek, no jedz, bo dobry/zdrowy”  (wtedy na pewno by go nie ruszyła) sama sypała ile chciała i z wielką chęcią zajadała! „Doblą kolacje wymysliłam”?

Mój zdrowy jadłospis dla dzieci BLW zawiera propozycja, które ze smakiem zje cała rodzina. Nie musisz gotować oddzielnych obiadów dla dzieci, bo to jest trochę uciążliwe. Zmodyfikuj swoje ulubione dania tak, aby mogły jeść je też małe dzieci. Wystarczy nie wsypywać soli, nie używać ostrych przypraw, przygotować lekkie i wartościowe posiłki. Na początku rozszerzania diety unikaj potraw smażonych na głębokim tłuszczu. Ważne jest też, aby dać dziecku dobry przykład, bo jeśli Ty będziesz zajadać gotowe hamburgery, a dziecku podsuwać sałatę to i tak nic nie wyjdzie z dobrych nawyków żywieniowych. Jeśli chciałabyć zrobić rewolucje w swojej kuchni, ale nie wiesz od czego zacząć, to zapraszam na 5 – dniowe wyzwanie.

%d bloggers like this: