Żywienie dziecka i 10 mitów

Jeszcze z kilka lat temu sama wierzyłam praktycznie we wszystkie wymienione poniżej mity. Większość z nas wpadła w pułapkę ślepo wierząc producentom i ich sztuczkom. Sprawdź swoją wiarę laughing i daj znać w komentarzu w ile kłamstw nadal wierzysz, a w ile wierzyłaś jeszcze kilka lat temu?

10 mitów na temat żywienia dzieci

1. Dzieci powinny jeść kaszki “dla dzieci”.

Wszyscy chyba znamy znane marki kaszek, które zapełniają półki supermarketów i drogerii. Niestety jesteśmy tak omotani reklamami i całym marketingiem, że czasami nie sprawdzamy dokładnie składu, bo wierzymy, że jak coś jest dla dzieci, to musi być zdrowe. Niestety tak nie jest. Zobacz skład popularnych kaszek i przeanalizuj. Chyba trochę dużo tego jak na pierwszą kaszkę po 4 miesiącu?! 4 miesiąc i bach – olej palmowy, cukier i aromaty. Czy mały brzuszek dziecka jest na to przygotowany?

U

Składniki

Mleko modyfikowane 48% (odmineralizowana serwatka w proszku ( z mleka), odtłuszczone mleko w proszku, oleje roślinne (palmowy, rzepakowy, kokosowy, słonecznikowy), lecytyna sojowa), mąka ryżowa 40%, cukier, owoce 3,8% (płatki bananowe 3,8%), witaminy i składniki mineralne (C, E, tiamina (B1), B6, A, biotyn a(B7), D, wapń, żelazo, jod), maltodekstryna, naturalny aromat bananowy.

2. Dziecko musi pić soki.

Nie musi – dziecko musi pić wodę, bo woda gasi pragnienie. Zamiast soku jabłkowego podaj jabłko, a do picia wodę smile

3. Jogurty “owocowe” są zdrowe.

Niestety nie są. Jogurty o smaku owocowym, mają w składzie śladowe ilości owoców. Oprócz owoców masa innych składników, które w ogóle nie są potrzebne ani Tobie, ani Twojemu dziecku. Sprawdż jaki jogurt wybrać dla dziecka.

4. Płatki śniadaniowe lub fit musli to idealne śniadanie dla dzieci.

To chyba jedna z najgorszych propozycji z rana dla dziecka. A tutaj dowód:
U

Składniki

mąki (66,0%) [pszenna pełnoziarnista (45,4%), kukurydziana, ryżowa], cukier, syrop glukozowy, kakao (6,2%), olej palmowy, kakao o obniżonej zawartości tłuszczu (0,5%), sól, regulator kwasowości (fosforany sodu), aromat naturalny, substancje wzbogacające: witaminy i składniki mineralne (niacyna, kwas pantotenowy, witamina B6, ryboflawina (B2), tiamina (B1), kwas foliowy, witamina D, wapń, żelazo), %

Zamiast gotowych płatków, ugotuj płatki owsiane, ryżowe lub kaszę np. jaglaną.

5. Batoniki zbożowe są lepsze od innych batoników.

Chyba większość osób tak myśli, albo wierzy (bo chce) w tą ściemę laughing Czasami zastępują śniadanie, bo to same zboża fit. Nic bardziej mylnego. Zboża fit skąpane w cukrze i olejach roślinnych.
U

Składniki

  1. produkty pochodzące ze zbóż 30% (płatki owsiane, kasza kukurydziana, mąka kukurydziana, mąka ryżowa), syrop glukozowy, żurawina wielkoowocowa słodzona suszona 10,7% (żurawina, cukier trzcinowy, olej słonecznikowy), tłuszcze roślinne (palmowy nieutwardzony*, z pestki palmy, shea) w zmiennych proporcjach, cukier, serwatka w proszku (z mleka), substancja utrzymująca wilgoć: sorbitole, cukier trzcinowy nierafinowany, regulator kwasowości: kwas cytrynowy, malina liofilizowana 0,27%, emulgator: lecytyny (z soi), sól, aromat, ekstrakr słodowy jęczmienny, sól morska, naturalny aromat waniliowy,

6. Woda smakowa jest zdrowa.

Stoi koło wody, wygląda jak woda i chyba tylko tyle ma z wodą wspólnego – stoi na tej samej półce. Tak naprawdę to napój z cukrem i regulatorem kwasowości. Kiedyś kupiłam przez pomyłkę małą butelkę – sięgnęłam w pośpiechu, no i uwagę przyciągnęła naklejka smerfów, które Lila uwielbia. Odkręciłam, dałam Lilce iiiiii “Mamo, to nie woda”! Jabłkowy napój o bardzo dziwnym, kwaśnym posmaku z aromatami, fuj!

7. Pierwsze ciasteczka są zdrowe, bo stworzone dla najmłodszych.

Pierwsze ciasteczko, które możesz bez wahania podać dziecku to dwuskładnikowe, upieczone w domu wink Takie polecam, od takich my zaczynaliśmy. A tutaj składniki “pierwszych ciasteczek”:
U

Składniki

mąka pszenna* 47%, cukier*, skrobia pszenna*, oleje roślinne* (palmowy***, słonecznikowy*), mleko* chude w proszku, substancja spulchniająca: wodorowęglan potasu, wyciąg z wanilii Bourbon, witamina B1

Zamień sklepowe na domowe! 

Dzieci uwielbiają biszkopciki – możesz je zrobić sama w domu, są naprawdę proste i szybkie w przygotowaniu. Zobacz jak niewiele składników potrzebujesz, aby zrobić zdrowe biszkopciki dla dziecka. 

8. Ciemny chleb – zdrowszy od białego.

Tutaj trzeba naprawdę uważać, bo można się naciąć na biały chlebek z karmelem – czyli zwykły biały chleb, do którego został dodany barwnik po to, aby chleb był ciemny – “zdrowszy” laughing Ciemny chleb jest zdrowszy od białego, ale trzeba sprawdzić jaka mąka jest w składzie, czy jest zakwas itd.

9. Dzieci nie lubią zdrowego jedzenia.

Hmmmmm. Hmmmm laughing No czasami tak jest, ale jak dziecko ma polubić te ZDROWE jedzenie skoro od pierwszego kęsa jest karmione niezdrowym? Ostatnio stałam w kolejce i mama kupiła dziecku wafelki na wagę, a później dyskutowała ze sprzedawcą, że córka w sklepie tylko tak chętnie je, w domu już nic – trzeba za nią ganiać i prosić. Dziewczynka na pewno nie lubi zdrowego jedzenia (jeszcze mama co chwile o tym przypomina wink i powtarza jak mantrę). A dlaczego tak jest? To juz zostawiam Tobie do przemyśleń wink

10. Dzieci muszą mieć specjalne jedzenie.

Muszą i nie muszą. Właściwie to zależy od tego co wy – rodzicie jadacie. U nas na początku było tak, że gotowałam Lilce wszystko osobno, bo nasze jedzenie (przyprawione i tłuste, warzywa w znikomej ilości) nie nadawało się dla małego dziecka. W końcu stwierdziłam, że to przecież idealny moment na zmianę naszych nawyków. Jak nie teraz, to kiedy?

A jak jest u Ciebie?

Chciałabyś…

✅zdrowo karmić swoją rodzinę

✅zmienić swoje nawyki żywieniowe

✅ wiedzieć jak wychować smakosza?

✅ poznać 3 błędy żywieniowe najczęściej popełnianie przez rodziców?

✅Poznać 8 kroków do zdrowszego stylu życia

✅poznać listę produktów, których musisz się pozbyć z kuchni.

Chciałabyś wiedzieć….

✅jakie produkty w sklepie wybierać ?

✅czego nie warto kupować ?

✅dlaczego lepiej kupić zwykły jogurt, a nie ten “dla dzieci” ?

✅dlaczego warto robić domowe słodycze

✅Jak przekonałam Lilianę do picia wody?

Chciałabyś……

ALE nie wiesz od czego zacząć?

Pozwól, że pokażę Ci proste sposoby i strategie, które sprawdziły się w moim domu. Zrobimy porządek w Twojej kuchni. Wyrzucimy wszystkie niezdrowe produkty. Dostaniesz nową listę zakupów oraz nauczysz się jak czytać etykiety. Już nigdy więcej nie włożysz do koszyka produktów z kiepskim składem. Dostaniesz menu na cały dzień i przepisy krok po kroku, dzięki którym nawet mąż czy babcia bez problemu poradzą sobie z przygotowaniem zdrowej zupy czy śniadania.

REWOLUCJE W KUCHNI

weź udział w 5 dniowym wyzwaniu i zmień swoje nawyki!

Jeśli w najbliższym czasie czeka Cię niesamowita przygoda – rozszerzanie diety malucha, to zobacz posty BLW. Być może właśnie ta metoda karmienia będzie dla Was odpowiednia?

Jak zacząć BLW? (i nie zwariować)

Jak zacząć BLW i nie zwariować? Poznaj zasady bezpieczeństwa, zobacz jakie akcesoria są pomocne przy rozszerzaniu diety! BLW – czas! START!

Plusy i minusy BLW – to musisz wiedzieć

Plusy i minusy BLW, które musisz znać, zanim zaczniesz rozszerzanie diety tą metodą. Dlaczego? Bo zaoszczędzisz sobie wiele nerwów, przekonasz się też, że niektóre sytuacje są normalne, wręcz nieuniknione i “wszyscy tak mają”. Aby wychować Małego Smakosza, musisz pogodzić się, że…….

Co to jest BLW i kiedy zacząć?

Co to jest BLW i kiedy zacząć? Tutaj znajdziesz wszystkie niezbędne informacje, które są potrzebne aby na spokojnie i z radością zacząć wielką przygodę – rozszerzanie diety metodą BLW.

%d bloggers like this: