Jogurt dla dziecka – jaki kupić? Który jest najlepszy? Jaki jogurt dla niemowlaka? Takie pytania bardzo często od Was dostaję i widzę ich mnóstwo na różnych grupach związanych z żywieniem dzieci. Myślę, że post z moim zestawieniem ułatwi Ci wybór. Zobacz moje propozycje smile

Jogurt dla dziecka – jaki wybrać?

W sklepach możemy znaleźć coraz więcej słodkich jogurtów dla dzieci. Producenci zapewniają, że są one zdrowe i zawierają wiele witamin, wapnia i innych składników, które są niezbędne dorastającemu dziecku. Gotowe jogurty owocowe mają kolorowe opakowania i nawet prezenty w zestawie, a to przyciąga wzrok rodziców i dzieci. Szkoda, że w większości tych jogurtów znajdują się sztuczne barwniki, aromaty i cukier. 

Jaki jogurt wybrać dla dziecka?

To proste. Zamiast danonków, bakusiów i innych słodkich jogurtów wybierz JOGURT NATURALNY. Składniki takiego jogurtu to mleko i żywe kultury bakterii. Po dodaniu owoców mamy świetną przekąskę -idealny jogurt dla dziecka.

Jakich składników unikać?

  • cukru / syropu glukozowego
  • barwników
  • konserwantów
  • aromatów

Dlaczego warto zrobić domowy jogurt?

Spokojnie, nie musisz kupować bakterii i od podstaw robić jogurtu naturalnego. Na szczęście w sklepie można kupić zwykły jogurt naturalny z dobrym składem. Pisząc “domowy jogurt”, mam na myśli wymieszanie jogurtu naturalnego z owocami. Choć przyznaję, że kusi mnie zrobienie wegańskiego jogurtu kokosowego smile Oczywiście kupienie gotowego jogurtu o smaku owocowym jest o wiele łatwiejsze, ale warto pamiętać, że domowy jogurt będzie zdrowszy, a nawet smaczniejszy. Mamy pewność, że podajemy dziecku produkt bez polepszaczy smaku i bez konserwantów. W pakiecie unikając cukru i innych zbędnych dodatków, kształtujemy również dobre nawyki. Na rynku jest wiele jogurtów dla dzieci i być może robienie wersji domowej dla niektórych jest bezsensowne, ale napiszę trzy powody, dla których warto to zrobić.

Bez dodatku cukru

Dla mnie to najważniejszy powód laughing Jogurt naturalny z owocami jest wystarczająco słodki i nie dosypuję kilku łyżeczek cukru. Załóżmy, że jogurt gotowy zawiera w jednym kubeczku łyżkę cukru. Jeśli podajemy go trzy razy w tygodniu to ilość cukru jaka nazbiera się przez miesiąc lekko mnie przeraża.

Zabawa przy przygotowaniu

Jeśli zaprosisz dzieci do pomocy to na pewno będą zachwycone. Rozgniatanie owoców lub krojenie (plastikowym) nożem banana to wielka frajda dla starszych dzieci.

Zdrowszy produkt

Przygotowując jogurt w domu, sama decydujesz o ilości owoców, zapewne nie dodasz aromatów, barwników i cukru?

Zamień SKLEPOWE na DOMOWE

Jak zrobić jogurt dla dziecka? BLW

Składniki:

jogurt naturalny (skład: mleko, żywe kultury bakterii)

owoce (banan, truskawki, maliny, jabłko, brzoskwinia)

Wykonanie:

Jogurt naturalny mieszamy z pokrojonym na kawałki lub zmiksowanym na papkę owocem. Proporcje wedle uznania.

Jogurt z jabłkiem

Jogurt naturalny mieszamy ze startym na tarce lub pokrojonym w kostkę jabłkiem. Do smaku można dodać szczyptę cynamonu.

Jogurt z truskawkami

Jeśli chcesz podać dziecku jogurt truskawkowy potrzebujesz jogurtu naturalnego i truskawek. Te dwa składniki mieszamy razem ze sobą i gotowe. Możesz pokroić truskawki na kawałki lub zmiksować na papkę. Świetnym dodatkiem do jogurtu jest na przykład kasza ekspandowana lub amarantus.

Jogurt z bananem

Aby zrobic pyszny  jogurt z bananem, potrzebujesz  jogurtu naturalnego i banana. Sama zadecydujesz jaką ilość owoców wrzucić do jogurtu. Banana możesz rozgnieść widelcem lub pokroić na kawałki.

Jogurt z borówkami

Jogurt naturalny i borówki. Nic więcej laughing Owoców możesz dodać tyle, ile chcecsz.

Porównanie składników

Moja ulubiona część wpisu czyli porównanie składników. Bierzemy pod lupę jogurt naturalny z dodatkiem owoców i gotowy jogurt owocowy ze sklepu. Wiem, że dużo osób dopiero jak zobaczy takie zestawienie, jest w stanie zmienić swoje wybory i przyjrzeć się bliżej etykietom. Jeśli jest wybór i mogę w prosty sposób pozbyć się cukru rafinowanego, z przyjemnością to zrobię! Domowy jogurt czyli jogurt naruralny, który ma w składzie mleko i żywe kultury bakterii z dodatkiem owoców, które kupujemy osobno i sami dorzucamy – tyle, ile nam pasuje.

Jogurt z bananem

Jogurt z truskawkami

Jogurt dla dziecka

Praktycznie w każdym gotowcu już na drugim miejscu jest cukier. I to nie są małe ilości! Dziecku posmakuje każdy słodki zlepek cukru. Czasami czytam “moja córka je danonka ze smakiem”. Nic dziwnego tongue-out Uwielbiamy słodki smak, dzieci też. Rodzice są odpowiedzialni za to, co podają dziecku. Maluch sam sobie jogurtu (nawet jakby chciał tego naturalnego cool) w sklepie nie wybierze. Trochę mnie irytuje jak już od 6 miesiąca dziecko dostaje danonki i to z umiarem – oczywiście nie codziennie (co drugi dzień) laughing

Mamo, Tato, Babciu – daj dziecku szansę poznać smak jogurtu naturalnego BEZ cukru, z dodatkiem ulubionych owoców. Jeśli chcesz dodaj miód lub kakao (gorzki proszek). Być może Tobie nie smakuje, a mąż zamyka oczy przy jedzeniu, ale pamiętaj, że my (dorośli) mamy już swoje upodobania, wiemy jak smakuje większość słodkich jogurtów, dlatego tak trudno przełknąć ten jogurt naturalny.  Wierzę że to, co maluch polubi w dzieciństwie, wybierze jako dosrosły. Poniżej trzy wymówki, które najczęściej słyszę wink

Jak podam raz na jakiś czas gotowy jogurt to nic się nie stanie.

No pewnie, że nic się nie stanie. Dziecko nie zaświeci na czerwono po zjedzeniu gotowca ze sklepu laughing ALE, przyznaj tak szczerze – ile to jest “raz na jakiś czas”? Powiedzmy, że taki jogurt podajesz trzy razy w tygodniu. W ciągu miesiąca to dwanaście sztuk! I jeszcze dolicz inne produkty z cukrem, które podajesz “raz na jakiś czas”. Chyba dużo tego, prawda?

Trochę cukru nie zaszkodzi. Nie przesadzajmy!

Zrobimy eksperyment? Przez tydzień zapisuj na kartce wszystkie produkty zawierające cukier, które podajesz dziecku, wliczając płatki śniadaniowe, soczki, słodkie jogurty i słodycze. Cukier czai się też wszędzie tam, gdzie się go nie spodziewamy, np. w wędlinach i ketchupie. Może się okazać, że całkiem sporą ilość cukru zjadacie tygodniowo surprised

Cukier? -wszystko jest dla ludzi, byle z umiarem.

To prawda – wszystko jest dla ludzi. Alergie, otyłość, choroby takie jak nowotwory, które “nie wiadomo skąd” się biorą też. Co tak właściwie oznacza “umiar”. Bo mam wrażenie, że to słowo jest powtarzane przez osoby, które chcą usprawiedliwić swoje niezdrowe wybory. I tak kilkanaście razy w tygodniu! Z umiarem?

Tak wygląda menu 2 latka, który dostaje wszystko z umiarem:

Poniedziałek – płatki czekoladowe nesquik na śniadanie (ale tylko w poniedziałek, środę i w weekend, bo ważny jest UMIAR, nie? cool)

Wtorek – danio na podwieczorek, oczywiście z umiarem jedno opakowanie.

Środa – kubuś i miś lubiś na drugie śniadanie (tylko raz w tygodniu, z umiarem).

OK, jestem przy środzie, ale już widzę, że ten umiar z cukrem nie działa! Dla każdego umiar znaczy coś innego. Dla jednej osoby umiar to tabliczka czekolady codziennie, a dla drugiej tabliczka na miesiąc.

Jaki jogurt dla dziecka wybrać? – podsumowanie

W pierwszym etapie rozszerzania diety – jogurt naturalny. Później możesz dodać owoce. Dzięki temu dziecko zapozna się z naturalnym produktem bez dodatku cukru, owoców i innych dodatków polepszających smak.

 

Zobacz zestawienie polecanych jogurtów na facebooku.

Domowe słodycze

Bułeczki z jagodami dla dzieci BLW

Bułeczki z jagodami dla dzieci BLW

Muszą choć raz w roku pojawić się u nas na stole. Nasza wersja jest pieczona z małą ilością cukru kokosowego, na mące orkiszowej.

MENU BLW – Co Lila jadła?

%d bloggers like this: